יום חמישי, 14 ביולי 2016

עוגת גלידה שוקולד, קפה וקרם עוגיות




כמו כל ילדה, גם אני בילדותי הייתי חובבת גדולה של גלידה.
הגלידות התעשייתיות, נמכרו אז באריזות קרטון מלבניות וארוכות,
ולא היה תענוג גדול יותר מלקלף בכל פעם רצועה מהקופסה,
לפרוס לעצמך קוביית גלידה גדולה ולזלול בהנאה.

הגלידה התעשייתית, הגיעה בשלושה טעמים עיקריים-
פונץ' בננה  (החביבה על הילדים)
שוקו-וניל    (שנהגנו לפרוס ולסנדווץ' בביסקוויט קסטה, להכנת קסטה ביתית)
ומוקה-וניל  (למבוגרים ולמביני עניין, שהרי שיא הרושם באירוח היה להניח כדור גלידה בכוס גבוהה של קפה קר)

הפעם הגלידה בטעמים הקלאסיים של פעם-
הופכת לעוגת גלידה מרשימה וחגיגית!
עם שכבות של גלידת שוקולד, גלידת קפה, וגלידת וניל עם שברי עוגיות שוקולד,
את כולן מכינים בקלות רבה וללא מכונה.

ואם זה לא מספיק, הוסיפו לה בסיס של בראוני קקאו בתחתית,
עטרו בקצפת שוקו-וניל וזללו בהנאה, ישר מהמקפיא!




ואם הצילומים הפעם לוקים בחסר, האשימו בבקשה את מזג האוויר,
והעריכו את היכולת הבסיסית להצליח לצלם עוגת גלידה בחום המהביל...
כי לאחר גג עשר דקות של פיזוזים סביב העוגה
בחיפוש אחר הסטיילינג ההולם וזוית הצילום המתאימה,
העוגה התחילה לנזול בסערה,
והובהלה להקפאה כדי שתחזור לסורה לפני שתהפוך לשלולית ענק על הרצפה...

אז הכינו הרבה חלב מרוכז
ותועפות של שמנת מתוקה
והתכוננו לזלילה מושחתת וקרירהההההה







כמה דברים לפני שמתחילים:


- במקרה ולא שמתם לב לבד, קחו בחשבון שמדובר בעוגה עשירה, מתוקה ומושחתתתת!

- פחות אוהבים את אחד הטעמים? (שונאי הקפה, התפקדו!)
ניתן להמיר אותו בגלידה ביתית בטעמים אחרים, למשל- גלידת חמאת בוטנים!

-שומרי כשרות ולא משתמשים בחלב מרוכז קנוי? 
 אפשר גם להכין חלב מרוכז לבד בבית, גם בגירסת פרווה. המתכון ממש כאן, בתחתית העמוד

-העוגה דורשת זמני קירור ארוכים בין השכבות 
(4 שעות לכל שכבת גלידה - היערכו בהתאם מבחינת תיכנון זמנים), 
 אבל הכנת כל שכבה ממשששש פשוטה וסופר מהירה להכנה!

-ניתן לפרוס את שלבי הכנת העוגה על פני כמה ימים שרוצים, ולהכין אותה בהדרגה.

-העוגה נשמרת היטב במקפיא בקופסה אטומה, ואפשר לפרוס ולנשנש מתי שמתחשק





עוגת גלידה שוקולד, קפה וקרם עוגיות


החומרים:

לבראוני קקאו:
150 גרם חמאה
170 גרם (כוס פחות 3 כפות) סוכר
1 כפית תמצית וניל
3 ביצים גדולות
100 גרם (שלושת רבעי כוס) קקאו
70 גרם (חצי כוס) קמח
קורט אבקת אפייה
1/2 כפית מלח

לגלידת שוקולד:
120 גרם שוקולד מריר, קצוץ
120 גרם חלב מרוכז
1/2 כפית מחית וניל או 1 כפית תמצית וניל
קורט מלח
2 כפות קקאו, מנופה
200 מ"ל (גביע פחות 3 כפות) שמנת מתוקה

לגלידת קפה:
2 כפות יפות קפה מגורען
200 גרם חלב מרוכז
300 מ"ל (גביע ועוד 4 כפות) שמנת מתוקה

לגלידת וניל ועוגיות:
185 גרם חלב מרוכז
1 כפית מחית וניל או 2 כפיות תמצית וניל
10 עוגיות סנדוויץ' שוקולד, קצוצות גס
280 מ"ל (גביע ועוד 2 כפות) שמנת מתוקה

לעיטור:
125 מ"ל (חצי גביע) שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר
2 כפיות קקאו, מנופה
עוגיות סנדוויץ' שוקולד, חצויות או קטנטנות

כלים:
תבנית עגולה 22-24 ס"מ
שקף גבוה

אופן ההכנה:

לבראוני קקאו:
מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות. ממיסים חמאה, ומערבבים לתוכה סוכר ותמצית וניל.
מוסיפים ביצים, אחת בכל פעם, וטורפים לתערובת אחידה. מוסיפים את הקקאו ומערבבים היטב לבלילה סמיכה ומבריקה. 
לסיום מוסיפים קמח, אבקת אפייה ומלח וטורפים היטב. 
משטחים את התערובת בתבנית 22-24 ס"מ מרופדת בנייר אפייה, ואופים 12-15 דקות, 
עד שהבראוניס תפוחים ויציבים יותר בדפנות אך עדיין רכים במרכז. מצננים היטב. 
מרפדים את דפנות התבנית בשקף, כשהבראוניס מונח בתחתית.

לגלידת שוקולד:
ממיסים במיקרוגל שוקולד מריר, מצננים. מערבבים בקערה בינונית חלב מרוכז עם וניל, מלח וקקאו מנופה.
מקציפים במערבל חשמלי שמנת מתוקה לקצפת יציבה, ומקפלים פנימה לתערובת אחידה.
מוסיפים שוקולד מומס בהדרגה ומקפלים לתערובת חלקה.
יוצקים את הגלידה על תחתית הבראוני, מעבירים להקפאה ל-4 שעות להתייצבות, אפשר גם למשך הלילה.

לגלידת קפה:
ממשיכים להכנת שכבת הגלידה רק לאחר שגלידת השוקולד התייצבה מספיק כדי לצקת מעל שכבה נוספת. ממיסים קפה בכף של מים רותחים ומערבבים בקערה בינונית עם חלב מרוכז. מקציפים במערבל חשמלי שמנת מתוקה לקצפת יציבה, ומקפלים פנימה לתערובת אחידה. יוצקים על גלידת השוקולד, ומעבירים להקפאה ל-4 שעות להתייצבות, אפשר גם למשך הלילה.

לגלידת וניל ועוגיות:
ממשיכים להכנת שכבת הגלידה רק לאחר שגלידת הקפה התייצבה. מערבבים בקערה בינונית חלב מרוכז עם וניל. מקציפים במערבל חשמלי שמנת מתוקה לקצפת יציבה, ומקפלים פנימה לתערובת אחידה. מוסיפים עוגיות שוקולד קצוצות גס ומקפלים קלות להטמעה. יוצקים על גבי גלידת הקפה, ומעבירים להקפאה ל-6 שעות להתייצבות מלאה, ורצוי למשך הלילה.

לעיטור:
מקציפים במערבל חשמלי שמנת מתוקה עם כף אבקת סוכר לקצפת יציבה.
מקפלים לתוך מחצית מכמות השמנת המתוקה קקאו מנופה וכף אבקת סוכר נוספת לקצפת כהה.
מעבירים לשקית זילוף ומקשטים את העוגה. שומרים את העוגה במקפיא.
לפני ההגשה מעטרים בעוגיות סנדוויץ' שוקולד קטנטנות או בעוגיות חצויות.
פורסים את העוגה בעודה קפואה בסכין טבולה במים חמים, ומניחים לריכוך לכמה דקות לפני הזלילה.


74 תגובות:

  1. יהההההההה, זה נראה כל כך מושחת וטעים!

    השבמחק
  2. וואי נראה מדהים! לחבר שלי יש יומולדת בקרוב וזה לגמרי מה שאני אכין לו! הבעיה היא שהוא לא אוהב קפה. יש לך רעיון לאיזה עוד טעמים אפשר להכין? אולי פרלינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. מה עם חמאת בוטנים? זה ישתלב פה מעולה!
      אפשר גם פרלינה כמו שהצעת, או ממרח לוטוס.
      לשם כך תצטרכי 200 מ"ל שמנת מתוקה, 80 גר' חמאת בוטנים חלקה / לוטוס / פרלינה,
      ו-170 גר' חלב מרוכז. בהצלחה :)

      מחק
  3. נראה מושלם!
    איך עושים את הזילוף חצי-חצי בקישוט? יש לך אולי סרטון הסבר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי משה!
      האמת שלא הוספתי פירוט, כי לדעתי במקרה הזה יצא יפה באותה המידה לזלף כרגיל,
      זילופים כהים ובהירים לסירוגין.
      כדי לזלף חצי חצי מכניסים כל קרם לשקית זילוף נפרדת, גוזרים את הקצה,
      ושמים את שתי השקיות בתוך שקית זילוף אחת עם צנטר משלה, ואז מזלפים כרגיל.
      מניחה שניתן למצוא סירטונים כאלה ברשת, או הנחיות מצולמות.

      מחק
  4. הורסת את הבריאות את!!

    השבמחק
  5. את גאונה. לא סטייל אינשטיין גאונה אבל יותר סטייל כריסטוף מישאלק גאונה, שתכלס עדיף בהרבהההה :)
    אפרופו מישאלק שאפו על הפרסום :)

    השבמחק
  6. אנונימי14/7/16 12:09

    היייי קודם כל אני רצה לעשות אותה!!
    היא נראית כל כך מדהימה וטעימה
    אבל לפניי זה שאלה קטנה..אין צורך בג'לטין?ברגע שהעוגה תפשיר מעט ועוד בחום שאנחנו נמצאים היא לא תיפול לי תנזל או תתפרק לי בחיתוך?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! העוגה היא עוגת גלידה שנשמרת בהקפאה ונאכלת בעודה קפואה,
      ולכן אין צורך בג'לטין. היא לא אמורה להפשיר ממש לפני שאוכלים.
      אם היא תישאר בחוץ שעה כמובן שהיא תימס כמו כל גלידה רגילה.
      אני פרסתי אותה בלי בעיה כפי שניתן לראות בתמונה. בהצלחה!

      מחק
  7. וואי נראה מדהים! לחבר שלי יש יומולדת בקרוב וזה לגמרי מה שאני אכין לו! הבעיה היא שהוא לא אוהב קפה. יש לך רעיון לאיזה עוד טעמים אפשר להכין? אולי פרלינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      מה עם חמאת בוטנים? זה ישתלב פה מעולה!
      אפשר גם פרלינה כמו שהצעת, או ממרח לוטוס.
      לשם כך תצטרכי 200 מ"ל שמנת מתוקה, 80 גר' חמאת בוטנים חלקה / לוטוס / פרלינה,
      ו-170 גר' חלב מרוכז. בהצלחה :)

      מחק
    2. רבקה שיינין17/7/16 07:30

      גם אני מכינה את העוגה היפיפייה הזאת. אני רוצה להחליף את הקפה מכיוון שהעוגה מיועדת גם לילדים. מכיון שאני לא מכירה את חלק גדול מהילדים הייתי מעדיפה לא להכין עם חמאת בוטנים. ממרח לוטוס נראה לי שיתאים, תוכלי להדריך אותי?

      מחק
    3. היי רבקה!
      ניתן להכין עם ממרח לוטוס בדיוק באותה הכמות שציינתי כאן.
      200 מ"ל שמנת מתוקה, 80 גר' ממרח לוטוס חלק,
      ו-170 גר' חלב מרוכז. בהצלחה :)

      מחק
  8. מוכשרת אחת את משהו וכל עוגה כזו עושה לי רשרושים בלב!!!

    השבמחק
  9. זה נראה מושלם! אני מכינה את כל הטעמים האפשריים גם בקייץ וגם בחורף. החצי שלי מכור לגלידות האלה. אבללל אני מכינה את החלב לבד כי לתעשייתי הקנוי יש טעם לוואי ואצלי לא אוהבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה שהחלב המרוכז הביתי יותר טעים :)

      מחק
  10. עוגה גאונית! רציתי לשאול אם אפשר להמיר את הגלידת שוקולד לשוקולד לבן? אם כן מה הן הכמויות

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אז הצבעים לא יצאו כאלה מגניבים! :)
      אני מניחה שזה אפשרי אבל לא יכולה לתת כמויות מדויקות מבלי לנסות בעצמי.
      אם בא לך אפשר לעשות טסט עם המתכון לגלידת שוקולד בהמרה לשוקולד לבן,
      הייתי מתחילה במחצית מהכמות של שוקולד לבן, ומקסימום מוסיפה אם צריך.
      זלילה נעימה!

      מחק
  11. מושלם, מן הסתם

    השבמחק
  12. עוגה מהממת! אפשרי להשתמש בשמנת צמחית? זה לא יפגע יותר מדי בטעם?
    אם עדיף שלא - במה את ממליצה להמיר את השמנת על מנת שהעוגה תצא בגרסת פרווה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אפשר להשתמש בשמנת צמחית, זה לגמרי עניין של טעם אישי שלך-
      יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שפחות.
      אפשר כתחליף להקציף את החלק השומני של קרם קוקוס לאחר קירור,
      אבל תצטרכי כמות די גדולה עבור העוגה כולה. וזה כמובן יעניק טעם קוקוסי.

      מחק
    2. אנונימי17/7/16 18:55

      תודה על העזרה!
      שאלה אחרונה - יש אפשרות להכין את כל אחת מהגלידות בתור מוס (ללא חלב מרוכז) ובכך לפתור את בעיית הכשרות? ברור לי שזה לא יהיה במרקם של גלידה, אבל גם מרקם של מוס מתאים לי :)

      מחק
    3. אני מניחה שכן, אבל זה אומר לכתוב מתכון חדש, כי אין לי כזה לתת לך :)

      אפשר להכין במקום את עוגת הטריקולד הזו-
      http://the-cookie-fairy.blogspot.co.il/2015/06/4.html
      היא מזכירה אותה בשילוב הטעמים, אבל היא יותר מורכבת להכנה

      מחק
  13. לכל המתכון מספיק פחית אחת של חלב מרוכז?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טלי
      תזדקקי לשתי פחיות חלב מרוכז

      מחק
  14. היי עוגה מהממת ממש ואני בדיוק בשלבי ההכנה הסופיים.
    שמתי לב שאולי יש טעות במתכון של הבראוניז.
    רשום 1/2 כפית מלח וקורט אבקת אפייה... יכול להיות שהתכוונת ל- 1/2 כפית אבקת אפייה ו-קורט מלח?
    בנוסף יש לך רעיון אולי במה אני יכולה להמיר את השכבה של הוניל עוגיות? מה משתלב הכי טעים עם שוקולד וקפה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי איילה!
      אין טעות במתכון, אכן הכוונה לחצי כפית מלח ולקורט אבקת אפייה :)
      המלח מאזן את המתיקות הכוללת בעוגה ומבליט את השוקולדיות.
      קורט אבקת אפייה כי רציתי שהבראוני יתפח ממש רק בקטנה, אבל יישאר פאדג'י.

      בנוגע לגלידה האחרונה אפשר לערבב לתוך גלידת הוניל כמה כפות גדושות של ממרח פיסטוק,
      או ממרח חלבה/טחינה, או ממרח נוגט/פרלינה לקבלת גלידות שיכולות להשתלב,
      אפשר גם לנסות ריבת חלב, עניין של טעם אישי לבחירתך.
      אפשר גם פשוט לשלב לתוך גלידת הוניל תוספות אחרות שאוהבים, כמו חלבה קצוצה, שוקולד קצוץ וכו'.
      בהצלחה ובתיאבון

      מחק
  15. פיה יקרה
    תודה, תודה!! הכנתי את הדבר המופלא הזה (בלי שכבת הקפה... מחוסר זמן ובגלל שהיו גם כמה קטנטנים שאכלו אותה)... הכנתי את החלב המרוכז לבד והתמכרתי ועכשיו יש לי ערמת קופסאות מוכנות במקפיא..
    כל שכבה נהדרת בפני עצמה והשילוב פשוט מושלם
    מחכה למתכונים הבאים

    השבמחק
    תשובות
    1. היי חגית!
      איזה כיף לשמוע :)
      וחלב מרוכז ביתי באמת טעים מאוד וממכר!
      עכשיו כשיש לך סטוק במקפיא, אפשר להתפרע ולהכין לקטנטנים גלידות וארטיקים קלי הכנה
      על בסיס אותם המתכונים מתי שרוצים כדי להתרענן בחום הקופח.
      שבוע נפלא :)
      ענבל

      מחק
  16. היי,
    הכנתי את הגלידה בגירסה פרווה, כולל הכנת חלב מרוכז פרווה,
    יצא מצוין!!!!

    תודה על המתכון הברור

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי30/7/16 16:01

      היי,
      עשיתי את גלידת השוקולד בדיוק לפי ההוראות ובכל זאת המרקם לא יצא חלק :( טיפה גבשושי או כמו מוס כזה.. יש לך מושג למה ואיך בשכבות אחרות זה יצא אחרת?

      עינת.

      מחק
    2. היי עינת
      יתכן ופשוט לא המסת את השוקולד מספיק, ולכן נותרו גבשושיות בגלידה
      יכולים להיות גם גושים של קקאו שלא היה לא מנופה או לא עורבב היטב בתערובת
      מקווה שיצא טעים בכל זאת :)

      מחק
    3. ברוכי
      שמחה מאוד לשמוע :)
      כיף לדעת שיוצא נפלא גם בגירסת הפרווה
      סופשבוע נהדר

      מחק
  17. אנונימי4/8/16 14:07

    הי פיה,
    עשיתי ויצא מגניב ממש:) תודה.
    עשיתי בכוסות. חשבתי במקום הקצפת והעוגיות מלמעלה לשים סירופ שוקולד. יש לך רעיון איך להכין?

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע :)
      סירופ שוקולד לא ניסיתי להכין, אני הכי מעדיפה רוטב של גנאש-
      שוקולד מריר ושמנת מתוקה ביחס של 1:1. מחממים, ממיסים וויצקים מעל.
      בהצלחה וזלילה נעימה

      מחק
  18. נראה מעולה. שתי שאלות בבקשה:
    1. האם אפשר להחליף את הקמח - עבור הצליאקים?
    2. נשמע לי ממש מתבקש להוסיף איפשהוא בין השכבות משהו קראנצ'י (בעיקר לאור העובדה שאוותר על הביסקוויט בעקבות אותו צליאק)

    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל!
      אין בעיה להמיר את הקמח בקמח ללא גלוטן או בשקדים טחונים
      ובטוח אפשר למצוא עוגיות כלשהן ללא גלוטן עבור שכבת גלידת הקרם עוגיות,
      כל עוגייה תעשה את העבודה.
      בהצלחה! :)

      מחק
  19. אנונימי18/8/16 07:46

    הי פייה!!
    האם אפשר לשנות את שכבת הקפה? חשבתי ריבת חלב, כדי לשמור על הצבעים. זה ניראה לך מתאים?
    אם כן מה המינונים?
    תודה!! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אפשר להכין כתחליף גלידת חמאת בוטנים או גלידת לוטוס לפי הכמויות הללו-
      200 גרם חלב מרוכז, 80-100 גרם ממרח לוטוס או חמאת בוטנים ו-250 מ"ל (גביע) שמנת מתוקה.
      לא ניסיתי זאת בתוספת של ריבת חלב, אני מניחה שזה יעבוד באותו האופן,
      אבל כדאי להפחית מכמות החלב המרוכז כדי שלא יהיה מתוק מדי
      בהצלחה

      מחק
    2. אנונימי18/8/16 09:22

      וואו המון תודה על התשובה המהיאה והמפורטת!!!
      עזרת מאוד!!!

      מחק
  20. הי, הכנתי את העוגה ועוד בתבנית 26. נשארה לי השכבה של גלידת וניל עוגיות - רק שנראה שתיכף נגמר המקום בתבנית ולא שמתי שקף.. הצעות? אני יכולה עכשיו לשים דקף רק בשביל השכבה האחרונה??
    ועוד שאלה - הכנתי את החלב המרוכז בבית - כבר השתמשתי השבוע גם לעוגת סניקרס המושלמת שלך.
    החלב לא נשאר לי נוזלי אלא כשמתקרר המרקם מזכיר יותר ג'לי - הגיוני?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן!
      כשלי זה קורה אני אכן מוסיפה שקף ברגע האחרון רק עבור השכבה האחרונה, אין עם זה בעיה.
      רק חשוב להדק את השקף היטב לעוגה, כדי ששכבת הגלידה תישאר בתוך השקף ולא תזלוג מהצדדים.
      בנוגע לחלב המרוכז לא זוכרת שהתקבל אצלי מרקם שונה משמעותית מחלב מרוכז רגיל,
      יכול להיות שהוא הסמיך קצת יותר מדי
      בהצלחה וזלילה נעימה

      מחק
  21. היי
    יצא לך טריקולד גלידה
    נכין אותה ביום שישי

    השבמחק
  22. היי :)
    אני רוצה להכין את העוגה לעבודה, האם היא תשרוד נסיעה של כ30-40 דקות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      קשה לי להאמין שבחום הזו היא תשרוד,
      זו עוגת גלידה, וכל גלידה שמוציאים החוצה בחום הזה נמסה חיש קל...
      לא ממליצה

      מחק
  23. היי! הכנתי את העוגת סניקרס והיא יצאה נפלא! מתחשק לי להשתמש בשאריות החלב המרוכז שהכנתי להכנת העוגה הזו... כמה שאלות- האם פירות יער יעבדו במקום הקפה? אם כן אז כדאי להשאר עם העוגיות או להמיר לגלידת שוקולד לבן? האם העוגה תחזיק מעמד התוך צידנית לנסיעה של חצי שעה? ואת החלב המרוכז שהכנתי שומרים במקפיא או במקרר? תודה על מתכון נפלא!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      את החלב המרוכז ניתן לשמור בהקפאה, אם משתמשים בימים הקרובים אפשר גם במקרר.

      אני מניחה שניתן להכין גלידת פירות יער אבל לא יכולה לומר באילו מינונים מבלי לנסות-
      יהיה צורך בכמות גדולה של פרי וסביר שייהיה צורך לאזן את שאר המרכיבים על חשבון.
      אופציה אחרת היא להכין כתחליף לקפה גלידת חמאת בוטנים כמו בעוגת הסניקרס,
      גלידת פרלינה או גלידת לוטוס לפי הכמויות הללו-
      200 גרם חלב מרוכז, 80-100 גרם ממרח ו-250 מ"ל (גביע) שמנת מתוקה.

      בנוגע לשינוע, אני לא ממליצה לשנע עוגות גלידה בחום הזה מחוץ לבית גם לא בצידנית,
      כמו כל גלידה גם העוגה תתחיל להינמס ברגע שתצא מהמקרר ולא הייתי מהמרת על זה. בהצלחה!

      מחק
  24. שלום פיה יקרה,
    בכל מקום שחיפשתי, מצאתי רק שקף בגובה מקסימלי של 6 ס"מ.
    לפחות לפי התמונות, ולפי דרישתך לשקף גבוה, חוששני כי שישה סנטימטרים לא יספיקו. היכן ניתן למצוא שקף גבוה יותר? כמה ס"מ צריך בערך?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מר נשר :)
      אני הכנתי את העוגה בתבנית 22 ס"מ והיא התקבלה לדעתי קרוב ל8 ס"מ,
      אבל אני מניחה שבתבנית 24 ס"מ היא תצא בסביבות ה-6 ס"מ, אולי טיפל'ה יותר.
      אני מציעה שבמקום לכתת רגליים בחיפוש אחר שקף גבוה במיוחד, פשוט תשתמש בשקף שיש לך,
      ולקראת יציקת השכבה האחרונה במידה ויראה כי אין מספיק מקום בתבנית,
      תניח בתבנית שכבת שקף נוספת בתור הגבהה. אילתורים שכאלה עבדו אצלי פעמים רבות במטבח
      וזה יפתור את כל צרות חייך, או לפחות הצרה הספציפית הזו, זה גם משהו.
      בהצלחה וזלילה נעימה

      מחק
    2. שנים שלא קראו לי מר נשר! :)
      שלחתי שליחים לכתת את רגליהם במקומי, כיוון שאין לי ולו שקף אחד במעוני הצנוע. בכל מקרה, תודה רבה על התשובה המהירה, העצות ואיחולי הזלילה הנעימה. צרה אחת לפחות פתרת.
      תודה :)

      מחק
  25. אנונימי6/10/16 11:55

    היי פיה.. אני רוצה להכין עוגה מופלאה זו ליום הולדת של חברה וזה אומר שהיא תצטרך לעבור נסיעה של חצי שעה בשעות הערב, האם היא תשרוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. אנחנו נסענו איתה יותר מחצי שעה. סגרנו אותה בכלי, הקפנו בקרחונים, הגברנו מזגן, ומיד עם הגעתנו היא נכנסה לפריזר. לא קרה לה כלום.

      מחק
    2. אין חכם כבעל ניסיון :)

      מחק
  26. היי
    הכנתי את העוגה ויצא לי ממש מעולה
    רק רציתי להגיד לך תודה על ההסברים המעולים
    כולם התלהבו ממש מהעוגה!!
    תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף :)
      תודה על העידכון! שמחתי ממש לשמוע
      שבוע מעולההה שיהיה
      ענבל

      מחק
  27. היי :)
    חשבתי להכין את אחת השכבות בטעם תות.
    מה היית ממליצה לזרוק פנימה תותים טריים או קפואים או אפילו להשתמש במחית תותים ואז זה גם ורוד...ואם כן אז באיזה כמות לשים מחית?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי הילה!
      קשה לי לתת לך מינונים מדוייקים לגלידת תות מבלי לנסות,
      מאחר וטעם התותים עדין יותר משוקולד או חמאת בוטנים,
      יהיה צורך בכמות גדולה בהרבה של מחית וזה ידרוש שינויים נוספים במתכון.
      בכל מקרה עירבוב של קוביות תותים פנימה יעניק לך גושים קפואים וקשים של תותים בגלידה וזה לא יהיה כיף,
      אם כבר כדאי לך לחפש מתכון לרוטב תותים מרוכז כלשהו, ואז אפשר לשייש אותו לתוך גלידת הוניל,
      ולקבל סוג של ריפל שייתן טעם וצבע.
      בהצלחה!

      מחק
  28. הכנתי את העוגה ליום הולדת של חבר שלי והיא יצאה פשוט מושלמתתת!! תודה! רק שאלה קטנה, יש לך טיפ לאיך השכבות ייצאו ישרות ולא כל אחת בגובה שונה?? כי הקפאתי לילה שלם כל שכבה והשתמשתי בשקף ועדיין לא יצא כל כך שווה.. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מאי
      כיף לשמוע שיצא מוצלח :)
      קודם כל כדי לוודא שבסיס העוגה ישר יחסית,
      אם ממש צריך אפשר גם ליישר קלות בסכין את החלק העליון שלו,
      ולדאוג לשטח היטב כל שכבה ושכבה לאחר יציקת התערובת לשכבה ישרה.
      שנה אזרחית נהדרת ומלאה בעוגות שוות :)

      מחק
    2. אה מעולה! כך אעשה.. תודה רבה! שנה אזרחית טובה ומתוקה :)

      מחק
  29. היי, עוד שאלה אם אני רוצה להמיר מתבנית22 ל-20 אפשר פשוט להחסיר %15 מכל החומרים וזה יהיה בסדר? תודה!

    השבמחק
  30. אנונימי20/1/17 20:38

    עוגה יפיפיה.מעולם לא עבדתי עם חלב מרוכז.בני ביקש אותה ליום ההולדת שלו אז כמובן שאנסה.עם איזה צנתר הזלפת את הקצפת למעלה? אלה שני זילופים שונים או זילוף משקית אחת משולבת?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. בטוחה שתגלי שהעבודה עם חלב מרוכז קלה ופשוטה, בעיקר בהכנת גלידה ביתית בקלי קלות,
      והוא גם ממותק מראש כך שחוסך תוספת סוכר.
      לגבי העיטור אני זילפתי בשקית אחת משולבת, אבל אין בעיה גם לזלף משתי שקיות שונות לסירוגין-
      פעם כוכב של קצפת בהירה ופעם כהה.
      הרבה בהצלחה ויומולדת שמח!

      מחק
  31. תודה על ההסבר המפורט! נראה מדהים.
    עשיתי את החלב המרוכז מחלב סויה אבל הצבע שלו יצא ירקרק בהיר. האם זה תקין?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      מודה שלא ניסיתי להכין את החלב המרוכז מחלב סויה בעצמי,
      רק שמעתי מכמה גולשים שניסו שזה עבד מצוין, כך שקשה לי להעיד על הצבע שאמור להתקבל.
      ירקרק לא נשמע סופר מפתה, אבל אם הטעם והמרקם בסדר, אולי זו פשוט ההתנהגות של הסויה לאחר הבישול.

      מחק
  32. יש עדיפות לקוטר התבנית?
    אני אוהבת שהעוגות יוצאות גבוהות. ב-24 זה יצא מספיק גבוה? או שעדיף 22?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני שותפה למחלה הזאת :)
      היא תצא די גבוהה ב-2 המקרים.
      אני הכנתי ב-22 והיא יצאה טיפונת גבוהה מגובה הדפנות (בשימוש בשקף)
      אז גם ב-24 היא זה כמעט ימלא את התבנית, אולי סנטימטר פחות
      בהצלחה!

      מחק
  33. אז אלך על 24
    תודה רבה:-)

    השבמחק
  34. אנונימי22/5/17 20:42

    היי , אני רוצה להכין את העוגה .
    רציתי לדעת אם יש לעוגה טעם חזק של קפה ? היא מיועדת גם לילדים ..
    תודה רבה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אין לעוגה טעם חזק של קפה ואפשר גם למנן אותו, אבל לא ניסיתי לתת לילדים לטעום ממנה כך שלא יודעת אם שכבת גלידת הקפה תפריע להם. אם את לא רוצה לקחת סיכונים, מעל למתכונים יש לך גם קישור לגלידת חמאת בוטנים שאפשר להכין במקום, נתתי בתגובות גם כמויות מדויקות.
      בהצלחה!

      מחק
  35. אנונימי11/6/17 22:24

    הכנתי עם הגלידת חמאת בוטנים בקישור למעלה ויצא מושלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תודה רבה על המתכון האדיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע!
      זלילה נעימה, מתכונים לעוגות גלידות מושחתות נוספות יעלו בהמשך ;)

      מחק
  36. היי אני רוצה ששכבה אחת תהיה ירוקה - בטעם פיסטוק,
    מה הרכיבים לזה? האם חייבים להשתמש במחית פסטוק? אפשר להכין מחית כזו לבד?

    השבמחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...