26.11.12

אפרסקים שלא בעונה






לא יודעת מה איתכם, אבל אני חייבת לומר שממש אבל ממש קרררררר לי!
עם גל החורף המקפיא הזה שנחת עלינו לפתע,
מרגיש לי כאילו הימים בהם הסתובבנו במכנסיים קצרצרים רחוקים מתמיד...
ולמרות שהחורף התחיל רק עכשיו, כבר מתחילים אצלי הגעגועים לימים החמים,
ואיתם פירות הקיץ הנפלאים שהתמוגגו להם בעסיסיות אין קץ מהמדף...
געגועים לרביצה בים עם קופסה של ענבים מלאים בחול,
לנגיסה חמצמצה-מתוקה בשזיפים עסיסיים מתפוצצים מטעם,
או סתם לליטוף אקראי של אפרסק בשל...
כי כמו כל גרגרנית אמיתית, הכל מתחיל ונגמר באוכל :)

אז אם בתקופה הקרובה לא נזכה לנגוס באפרסקים משתובבים,
לפחות נוכל לאכול עוגיות אפרסקים ולדמיין שאנחנו שוב בקיץ!

Pesche Dolci  או בתרגום מאיטלקית- מעדן אפרסקים,
הן צמד עוגיות במרקם רך ועוגתי, ממולאות בריבה או בקרם,
מבושמות ברום או בברנדי, ומצופות בשכבה דקה ומתפצפצת של סוכר.
את הליקר בו מברישים את העוגות צובעים קלות בצבע מאכל,
מה שמעניק להן את הגוון האפרסקי- אתם חייבים להודות שזה רעיון פשוט מבריק!

את העוגיות המתוקות הללו נוהגים להכין בכפרים מסויימים באיטליה עבור אירועים מיוחדים,
ובעיקר עבור חתונות, מה שרק מוסיף להן עוד יותר רומנטיקה וחינניות.

פרט לעובדה שהעוגיות חמודות להפליא, הן גם הרבה יותר טעימות ממה שהן נראות-
העוגיות האווריריות סופגות לחות מהברנדי או הרום וממלית הריבה שלהן,
שמעניקים להן טעם נוסטלגי שמאוד מחזיר לילדות...
המתכון לקוח מהבלוג החמוד הזה, שלצערי כבר אינו פעיל.









האפרסקים שלנו מתחילים את דרכם כעוגיות פשוטות למראה-
הבצק שלהם פשוט מאוד להכנה, ובוחשים אותו ידנית חיש קל בקערה.
בתום האפייה מתקבלת עוגיות תפוחות ובהירות בעלות מרקם יבשושי וסתמי למראה,
אבל חכו בסבלנות ותנו להן צ'אנס! 
הן עומדות להשתבח ממש בקרוב...









כדי להוסיף לעוגיות שלנו קצת לחות והרבה טעם,
ניצור בהן בשלב הבא מקום עבור מלית הריבה.
לשם כך נחרוץ בתחתית כל עוגיה עיגול גדול בעזרת סכין חדה,
ונסיר את תוכו בכפית ליצירת שקע בצורת גלעין,
כך שהעוגיות שלנו כבר נראות כמו חצאי משמש.


כדאי לבצע את הפעולה בעוד העוגיות חמימות ומעט רכות,
כך שיהיה לנו הרבה יותר קל ליצור בהן גומות מבלי שייסדקו לנו.









את הגומות שיצרנו בכל עוגיה ממלאים בכמות נדיבה של ריבה, או בכל מלית אחרת שמתחשק,
ומצמידים יחד כל זוג של עוגיות לסנדוויץ' קטן.
כעת נותר רק לבצע את הטאץ' הסופי לקבלת המראה האפרסקי-
נבריש את העוגיות בליקר צבוע במעט צבע מאכל, ונגלגל אותן בסוכר לבן...









אוווו! עכשיו זה נראה כמו אפרסק!








תודו שזה חמוד להפליא :)













את העוגיות נוהגים להכין במלית של ריבה או במלית של פטיסייר (חייבת לנסות בפעם הבאה!)
אבל כל מלית אחר שתתחשק לכם יכולה להתאים, אפילו נוטלה!
הברנדי או הרום בו מברישים את העוגות מעניק טעם עדין מאוד וטאץ' משגע,
אבל מי שמאוד סולד מהרעיון יכול גם להמיר אותו פשוט בחלב.
חשוב שלא להספיג את העוגות ביותר מדי ליקר כדי שלא יתרככו יתר על המידה ויתפרקו לנו
והכיייייייי חשוב- בתום הכנת העוגיות יש לאפסן אותן למשך הלילה במקרר, 
כדי שיבשילו ויספגו טעמים ולחות- מבטיחה שהסבלנות תשתלם!





עוגות אפרסקים קטנות

החומרים לכ-25 אפרסקים גדולים:

לבצק:
4 ביצים
250 גר' סוכר
1 כפית תמצית וניל
250 מ"ל שמן
2 כפיות אבקת אפייה
4 כפות קמח + 500 גר' קמח

למלית:
צנצנת גדולה של ריבת משמש או תפוז (או כל מלית אחרת)

לציפוי:
125 מ"ל ברנדי או רום (חצי כוס), אפשר גם חלב
מעט צבע מאכל אדום וצהוב
כוס סוכר
עלים לקישוט

לבצק:
בקערה גדולה טורפים יחד את הביצים עם הסוכר ותמצית הוניל.
מוסיפים את השמן, אבקת האפייה ו-4 כפות קמח ומערבבים היטב לתערובת חלקה.
מניחים לתערובת לשבת לשעה אחת, ואז מערבבים לתוכה את יתרת 500 גר' הקמח לתערובת חלקה.
(אני פספסתי את העובדה שהתערובת צריכה לשבת לפני הוספת הקמח,
הוספתי את כל כמות הקמח בפעם אחת, ונתתי לו לשבת 5 דקות לאחר הלישה- יצא יופי גם כך).
מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות.
יוצרים מכפות מדודות של בצק כדורים קטנים בגודל של אגוז, חשוב שיהיו בגודל אחיד.
מסדרים את הכדורים על תבניות אפייה מרופדות בנייר אפייה משומן במרווחים בין אחד לשני,
ואופים את העוגיות במשך כ-17 דקות עד שמזהיבות קלות.
מצננים קלות, ובעוד העוגיות חמימות, חותכים בעדינות בעזרת סכין חדה עיגול גדול בתחתית
של כל עוגייה ומרוקנים את תוכו בעזרת כפית כך שיוכל להכיל כפית של ריבה.

להרכבה:
מסדרים את העוגיות בזוגות לפי הגודל, ממלאים את הגומה בכל עוגייה בכפית יפה של ריבה,
ומצמידים את חצאי העוגיות יחד.
יוצקים את הברנדי או החלב לשתי קעריות קטנות, מוסיפים לקערה אחת מעט צבע מאכל אדום,
ולשנייה מעט צבע מאכל צהוב. לקערה שלישית יוצקים את הסוכר.
בעזרת מברשת אפייה מברישים קלות את העוגיות בצבעי אדום וצהוב ליצירת כתמים גדולים באופן אקראי, 
ומגלגלים את העוגיות בסוכר לבן.
מאפסנים בקופסה אטומה במקרר, ונותנים לנוח למשך הלילה כדי שהעוגיות יתרככו ויספגו טעמים.
מעטרים בעלים בעת ההגשה.




40 מגיבים גרגרנים:

  • נטלי

    אוי זה נראה כל כךךךךךך טעים!

  • pimpf

    מה מגיבים? אין לי מילים... :)

  • נועה

    מ-ש-ג-ע-ו-ת!

  • Alinka

    Fantastic! I made this cookies:) They are delicious

  • תמי

    ושוב...הצלחת להדהים אותי. חשבתי שזה בכלל מרציפן כי זה הראה כל כך אמיתי! כל הכבוד, מושקע ונראה טעים במיוחד!

  • אפרת

    את משהו את!

  • מגי גליקר

    ביצעת את העוגיות האיטלקיות בצורה מושלמת ממש! כל הכבוד והיקר, נראות יפייפיות ואפרסקיות לגמרי.

    מגי

  • שירית דביר

    מה תגובה?איזה תגובה?מה נסגר איתך אחותי?ואני בכלל חשבתי בתמונה הראשונה בפוסט שאלו אפרסקים שהכנת ממרציפןןןןןןןןן.איזה מושלמותתתתת,תמיד את מפתיעה אותי וגורמת לבלוטות הרוק שלי לעבוד שעות נוספות.כ"כ יפות ובהחלט נראות לא אמיתיות,חייבת לעשות יש לי אורחים בנר ראשון של חנוכהההההה.וואי וואי איזה אליפותתתתת.את ענקית!אוהבת בהחלט

  • אנונימי

    צבע מאכל זה רעל. מתי תביני שזה ממש לא...

  • hanaotktanot

    הפוסט הזכיר לי את אחת התמונות האהובות עלי באוסף המתוקים שלי בפינטרסט
    http://pinterest.com/pin/89509111314864124/
    תמיד חשבתי שאלה אפרסקים ממרציפן, ובזכות הפוסט שלך הסתכלתי שוב- והאפרסקים עשויים מעוגיות! כ''כ מקסים הרעיון הזה, וקשה לנחש שזה עשוי מעוגיה...
    עושה חשק לנסות ובקרוב.

  • אולגה

    וואו, איזו נוסטלגיה! אני גדלתי על כאלה עוגיות :)

  • Winnie

    העוגיות לא חמודות, הן סופררררררררר חמודות.
    מקסימות לגמרי.
    אני מעדיפה בטעם תות או פטל, ואשמח לנסות. האמת שהייתי זוללת כמה עוגיות עכשיו בכייף

  • אנונימי

    אשמח אם תוכלי להסביר בצורה מדוייקת כיצד יצרת את העיגולים בצורה סימטרית?
    האם השתמשת בכף גלידה קפיצית?
    אשמח לקבל תגובה,
    חשוב לי להכין את המתכון.
    תודה מראש,
    ערן.

  • ריקי

    וואו - מקסים !!!

  • אוכל לנשמה

    נהדר!!!!!
    מושלמת את...
    חיה

  • טל

    הכי הכי מוכשרת בעולם!!!!

  • אמנות קולינארית Nati

    נראה מקסים ביותר!
    לרגע חשבתי שזה אפרסקים ממרציפן כמו שאכלתי בילדות.
    רעיון מבריק וביצוע מושלם :-)

    המשך ערב נעים,
    נטי

  • The Cookie Fairy

    תודה על התגובות, שמחה שאהבתם !
    ובעיקר תודה לאיטלקים שהגו את המתכון הגאוני הזה :)
    אין ספק שמדובר בעוגיות חמודות במיוחד

    ערן-
    את העוגיות פשוט עיצבתי לכדורים בעזרת הידיים,
    והשתדלתי ליצור אותן כמה שיותר סימטריות.
    הבצק מאוד פשוט ונוח לעבודה ולא נדבק לידיים,
    כך שקל לייצר ממנו עוגיות שוות בגודלן בקלות.
    אם יש כף קטנה של גלידה או כפית מדידה כמובן שזה יכול לעזור.
    (רק אל תשתמש בכמות מלאה של כף גלידה כי תקבל כמות גדולה מדי)
    שיהיה בהצלחה!

  • נחלאות

    את מדהימה.
    יש לך חוש לאתר את הרעיונות הכי מגניבים ואחר כך גם לבצע אותם באופן מעורר השתאות.
    נראה לי שאת יכולה לעשות הרבה כסף באיתור טרנדים...:)

  • לא סוגרת ת'פה

    אוי, זה מהמם.
    זה יצא מרהיב לגמרי, וזה גם נראה סוג העוגיות שאני אוהבת.
    שאפו.

  • שמרית

    כהרגלך, מתכונים הורסים וביצועים מושלמים!!
    אלופה!!

  • CooknBake

    מקסים מקסים מקסים!!!

    הרעיון משגע והביצוע עוד יותר.

    אהבתי :)

  • אנונימי

    היי ענבל
    איזה יופי של עוגיות מושלמות ןיפות

    את משתמשת בצבע מאכל טבעי?

    תודה ליאורה

  • The Cookie Fairy

    תודה לכל מי שאהב ופירגן :)

    ליאורה-
    אני לא משתמשת בצבעי מאכל טבעיים
    אבל בהחלט אפשרי לעשות כן גם במתכון הזה
    בהצלחה

  • אנונימי

    נראה נפלא. עושה חשק להושיט יד ולקטוף. על צבע המאכל כדאי לוותר מטעמי בריאות.

  • The Cookie Fairy

    למי שמפריעים צבעי המאכל, אפשר להכין גם בלי.
    כמובן שזה לא יראה כמו אפרסקים,
    אבל עדיין יהיה מאוד טעים

  • Keshet Zeevy

    מקסים!

  • אנונימי

    איך צריך לצאת הבצק?דביק או נעים לעבודה?

  • אנונימי

    היי פיה,בטוח שלא שכחת משהו במרכיבי הבצק?הכנתי בדיוק לפי הרשום וחיכיתי שעה אחכ הוספתי את ה 500 גרם והבצק דביק לגמרי!!!לא ניתן להכין כדורים,להוסיף עוד קמחחחח

  • אנונימי

    מדהימה!!!!!!! את פשוט מדהימה!!!!!
    פעם ראשונה שאני נתקלת בבלוג שלך ולא מפסיקה להתפעל.
    כמה כישרון, יצירתיות, דמיון
    אני מסכלת על הרשומות שלך ולא מבינה, זה לא נגמר היופי הזה.
    כל אחד ואחד מהמתכונים נראים סוף....
    איזה כייף!

  • The Cookie Fairy

    לאנונימי/ת ששאלה בנוגע לבצק-
    הבצק מעט דביק, אך קל ליצור ממנו כדורים יפים בעזרת הידיים בלי בעיה.
    עברתי שוב על המתכון ואין בעיה במרכיבים,
    אולי לא שקלת את החומרים במדויק?

    ולאנונימית השנייה-
    ברוכה הבאה לבלוג
    ותודה על המחמאה, הסמקתי עד מעל לאוזניים :)
    שמחה לשתף אחרים בשיגעונותיי במטבח
    בברכת אפייה מהנההה וחג שמח!

  • שירית דביר

    היי ענבל חייבת שתסבירי לי איך שולחים לך תמונה מהטלפון יצאו לי מהממים!!! :-)

  • The Cookie Fairy

    איזה כיףףףףף לשמוע שירית :)
    נכון שהן מקסימות אמיתיות?
    גם אני מאותגרת טכנולוגית, אבל את יכולה לשלוח אליי למייל
    או להעלות לעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות



  • שירית דביר

    ענבלוששששש תירשמי לי את המייל שלך אני חייבת שתיראי אותם,הם כ״כ מתוקים!!אולי תירשמי לי את המספר שלך לא אטריד אותך מבטיחה!!!אבל חייבת שתיראי אותם,אני לא מצליחה לשלוח :-(

  • The Cookie Fairy

    איזו חמודה שאת :)
    נסי למייל-
    fay_27@hotmail.com

  • שירית דביר

    ענבלוששששששששש לא הולך לי נשמה,מהבוקר מנסה לשלוח לך ולא מצליח :-( חבל ! :-(

  • The Cookie Fairy

    הייתי נותנת לך את המספר שלי,
    אבל הטלפון שלי מתקופת התרפ"ט...
    לא נורא, אצטרך להאמין לך ;)
    בטוחה שיצא מהמם!

  • אנונימי

    היי ענבל
    איך אפשר לעשות צבע מאכל טבעי?
    אולי תוכלי לתת טיפ קטן?
    ליאורה

  • The Cookie Fairy

    היי ליאורה
    ראשית- ניתן לרכוש צבעי מאכל טבעיים בחנויות האפייה המובחרות.
    בנוגע לצבעי מאכלים טבעיים-
    לא ניסיתי לייצר בעצמי,
    אבל בהחלט ניתן לעשות זאת בעזרת צמצום מיצי פירות או ירקות בעלי צבע עז במיוחד,
    דוגמת פטל, סלק, גזר וכו'.
    עבור המתכון הספציפי של האפרסקים,
    הייתי מנסה להבריש את העוגיה במיצי פירות מצומצמים עם צבע עז,
    כמו מיץ חמוציות או מיץ גזר.
    שיהיה בהצלחה

  • aviad barid

    האמת? העפת אותי אחותי!
    יצא לך פשוט WOW! לא שזו הפתעה מבחינתי
    אבל בשנייה שהבנתי שזה אשכרה 2 עוגיות.. פי נפער.
    כל הכבוד.

    Andiamo
    אביעד.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...